MAMICI IN DEVENIRE

Sunt gravida: ce sa fac? alimentatia in timpul sarcinii,la ce renuntam, cum ne pregatim sa devenim mame: sfaturi,mituri si probleme

COPILUL MEU

ingrijirea si dezvoltarea copilului pe varste si etape de dezvoltare.

SANATATE

Boli si tratamente. Cum ne aparam impotriva bolilor printr-o alimentatie si igiena corecta! Medicina naturista vs. medicamente.

PAGINA PARINTILOR

Sfaturi pentru familie, legislatie,sanatate, psihologia parintilor, sfaturi practice si nu numai.

PAGINA PARINTILOR SIBIENI

Informatii privind servicii acordate familiei si copilului in judetul si municipiul Sibiu ( despre crese, gradinite, medici, centre medicale, scoli, after-school, ONG-uri etc)

Home » Articole

Alimentatia si fertilitatea

Submitted by on Friday, 21 May 2010No Comment

Hrana si dragostea au mers impreuna de secole.  Dar ceea ce mananci poate afecta capacitatea de a concepe un bebelus?  Cu mult timp inainte oamenii au facut conexiuni intre alimente si fertilitate ( de exemplu: ardeiul iute creste temperatura corpului si potenta masculina) Dar  poate intr-adevar alimentatia influenta fertilitatea? Da, atat in mod pozitiv, cat si negativ.

O dieta exagerat de stricta pe langa pierderi severe in greutate, poate duce la perturbarea ovulatiei la femei sau la reducerea formarii spermatozoizilor la barbati. La fel, mancatul in exces, obezitatea, poate afecta negativ fertilitatea.

Rezultatele cercetarilor spun ca o alimentatie echilibrata sustine capacitatea omului de reproducere. Alimentul cu capacitatea cea mai mare de crestere a fertilitatii este stridia, si nu se datoreaza acest fapt vreunei magii, ci a continutului crescut in zinc pe care stridiile il contin. Zincul se stie ca este esential in mentinerea volumului de material seminal si a nivelului ridicat de testosteron din sange la barbati.

Cercetatorii de la Universitatea King Saud din Arabia Saudita au descoperit ca suplimentele cu vitamina E imbunatatesc mobilitatea si viabilitatea spermatoizilor. De asemenea, cercetatorii de la Univ Wisconsin sugereaza ca a aduce organismului un aport de calciu si vit D zilnic, s-ar imbunatati fertilitatea barbatilor.

Pe de alta parte, alcoolul chiar si in cantitati mici, poate interfera cu fertilitatea femeii cu pana la 50 %.  Consumul cu mai mult de o ceasca de cafea expresso pe zi poate avea un efect negativ asupra fertilitatii la femei, dar poate creste creste motilitatea spermatozoizilor daca acestia o vor consuma inainte de a face dragoste.

Insa atat pentru barbati cat si pentru femei , este indicat daca  doresc sa-si creasca sansele unei conceptii sanatoase, sa-si mentina o dieta alimentara variata, echilibrata, sa evite fluctuatiile in greutate, ajutand organismul cu suplimente vitaminice.

In ultimii ani au existat o multime de voci, atat pro cat si contra utilizarii produselor pe baza de soia in vederea cresterii fertilitatii. Tofu si soia asigura excelente surse de proteine pe perioada sarcinii. Alimentele pe baza de soia contin fitoestrogeni ( estrogen derivat din plante, cu forme si efecte diferite). Unii functioneaza similar cu estrogenii din organism , altii insa actioneaza ca un „antiestrogeni”, reducand activitatea estrogenului din organism.

Dovada este in ameliorarea simptomelor de la menopauza si inhibarea cresterii celulelor canceroase. Dar sunt si studii care sugereaza ca o cantitate mare, peste normal,  de proteine din soia poate reduce fertilitatea.

Sugestii

  • Barbatii ar trebui sa ia zilnic 15 mg. de zinc pe zi si 1 mg de calciu/ zi
  • Este recomandat ca alimentatia sa cuprinda alimente bogate in vit E, cum ar fi uleiul de masline si germeni de
  • Atat feleile cat si barbatii sa evite consumul de alcool, cafea si tigari. Dauneaza atat capacitatii de procreere, cat si sanatatii viitorului bebelus.

Comments are closed.