group of people wearing white and orange backpacks walking on gray concrete pavement during daytime

Sa ne ajutam copiii la scoala si in viata!

Mai demult, cand nu era aparut televizorul sau calculatorul, familiile obisnuiau sa petreaca mai mult timp impreuna,mai ales seara, cand erau si parintii acasa.

Acest lucru constituia un avantaj grozav pentru copii – ei puteau sa se joace inliniste, sa citesca si sa povesteasca cele citite, fara a fi distrasi de programele de desene animate, acum prea violente, si jocurile de pe calculator. Odata cu dezvoltarea stilului modern de viata, serile petrecute impreuna la povesti de viata sau din carti, au fost inlocuite cu ecranele articolelor IT.

Din aceasta cauza, studiile arata ca tanara generatie are abilitati verbale reduse si un vocabular sarac, sufera de incapacitatea de-a pune intrebari, de-a analiza problema si de-a aprecia alternative. S-a constatat ca acei copii ce si-au petrecut mai mult timp lecturand, si ascultand basme si povesti in perioada prescolara, vor fi mai buni la scoala. Acest fapt se datoreaza dezvoltarii limbajului prin intermediul cartilor.

Efectele negative nu se vad imediat, ci in juru clasei a IV-a, cand capacitatea scazuta de concentrare, si de exprimare a unor idei devin evidente.

Pentru a dezvolta vocabularul copilului, parintii trebuie sa il ajute, aplicand cateva metode, cum ar fi:

  • Discutarea intelesului cuvantului;
  • Infaptuirea unei liste cu noile cuvinte gasite in context si invatate pe parcursul zilei;
  • Rugaminte adresata copiilor sa atraga atentia asupra cuvantului nou ce apare in alt text.

Pentru a dezvolta limbjul oral al copiilor, nu e nevoie sa se intrerupa lectura unei povesti la fiecare pagina, dar se pot face din cand in cand comentarii pe baza unei actiuni sau a reactiei personajelor. De asemenea, se pot pune intrebari suplimentare, pentru a ajuta copilul sa-si dezvolte raspunsul atunci cand raspunde foarte scurt.

Conexiunea cu textul reprezinta una dinstrategiile de intelegere a celor citite pe care cei mici o aplica automat in timpul unei lecturi.  Parintii ii pot ajuta pe copii sa faca conexiuni, punand in timpul lecturii intrebari sau facand afirmatii de genul: “ Iedutul cel mic a fost cuminte si ascultator. Uite-asa ai fost si tu in dimineata asta! ”.

E bine de tinut cont ca cititul cu glas tare alaturi de copii e mai mult decat a asculta niste cuvinte care au fost scrise pe hartie, ci reprezinta o adevarata aventura! Petrecand timp cu copilul si lecturand, aveti sansa de a petrece clipe minunate, si momente ce pot crea o temelie solid pentru relatia puternica de mai tarziu dintre voi doi.

Total
5
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Article
silhouette of child sitting behind tree during sunset

Sa invatam despre educarea copilului

Next Article
Woman Holding Her Baby Bump

Trimestrele de sarcină şi investigaţiile necesare pentru primul trimestru de sarcină

Related Posts